Köpvillkor

Generella villkor

Grossistfynd vänder sig endast till företag och återförsäljare. För att få handla via via Grossistfynd.se krävs att du har ett konto registrerat och godkänt. Följande allmänna krav gäller.

  • Registrerat företag och giltigt moms registreringsnummer i europa.
  • Respektera försäljningsvillkor såsom t.ex miniumpris vid försäljning, men inte uteslutande.
  • Vi har inget lägsta ordervärde vare sig vid första eller kommande beställning. Däremot tas ett hanterings tillägg ut på beställningar under 5000 kr
  • Alla saldon på sidan är aktuella och beställningar kan endast göras på lagerförda produkter och saldon. Ni kan dock ”bevaka” produkter som ni är intresserade av vilket gör att vi snabbare komma ta in just de produkterna så länge som det är möjligt.
  • Alla ordrar måste vara betalda i förskott innan vi skickar ut, alternativt att ni använder vår betalpartner Svea och de godkänner er för ex. faktura eller avbetalning.
  • Reservation för felskrivning i såväl beskrivning som prissättning.

Priser och betalning

Alla beställningar skickas efter mottagen betalning alternativt godkänd garant från någon av våra partners.
All betalning genomförs i kassan vid utcheckning alternativt via banköverföring eller insättning på bankkonto.
Vid överföring från utlandet och vid insättning på bankgiro tar det oftast 1-3 dagar för betalningen att registreras i vårt system.
Order skickas först från lager när betalning är bekräftad.

Alla priser är exkl. svensk moms, för närvarande 25% om inget annat anges. Detta innebär att ingen moms tillkommer för beställning inom Europeiska Unionen. (förutsätter korrekt moms registreringsnummer)
För beställningar utanför Sverige kan för respektive land gängse kostnader tillkomma som vi inte känner till.

Beställningar gjorda som saknar betalning kommer tas bort efter 10 dagar om inte betalning eller meddelande om anledning kommit till vår kännedom.

Leveranser

Alla leveranser sker på vårat ansvar. Kund ansvarar för att ange korrekta och tillräckliga uppgifter för oss att utföra leverans.
Kund ansvarar för att känna till eventuella regler som gäller för deras område eller land när det kommer till speciella produkter.

Leverans utförs av DHL Freight eller UPS beroende på vad som anses mest lämpligt beroende på godset och destinationen.

Leveranser sker efter respektive transportörs villkor. Vi säkerställer att alla beställningar skickas från oss inom 24 timmar alla vardagar. Leveranser inom Sverige tar vanligtvis 1 dag men vi kan inte garantera leveranstiden. Inom Europa är leveranstiden vanligtvis 3-5 dagar och för resten av världen 5-15 dagar.

Alla skador utan undantag ska registreras vid mottagande av försändelsen till transportören vid övertagande av godset. Skador som ej dokumenterats kommer inte att godkännas. För dolda skador ska detta meddelas inom 7 dagar från mottagande av försändelsen. Spara allt kring försändelsen (såsom papper, förpackningar, gods mm) tills dess att en reklamation är helt avklarad.

Saknad försändelse ska rapporteras inom 14 dagar.

Avisering av leverans sker efter transportörs rutiner till e-post, sms eller via brev. Samtliga uppgifter måste vara korrekt ifyllda av kund.

I de fall att en sändning inte kan levereras på grund av felaktiga uppgifter eller att beställning inte hämtats ut i tid så kommer kund debiteras 500 kr för retur och hanteringskostnader samt uppkomna fraktkostnader.

Ångerrätt

Det finns ingen gällande ångerrätt eller öppet köp. Vi försöker att vara tillmötesgående och lösningsfokuserade, så har ni något problem med levererade varor så vänligen kontakta oss på info@grossistfynd.se

Reklamation, retur & garanti

Vid fel vara eller fel på mottagen vara, eller utebliven vara ska detta skyndsamt meddelas oss info@grossistfynd.se – senast inom 7 dagar från mottagande. Bifoga gärna bilder eller video för att styrka problemet med varan. Vid förekommande fall att vi anser att produkten måste återbördas till oss för bedömning bekostar vi frakten. Är reklamationen inte giltig och produkten är skadad pga felaktig eller omdömeslös användning debiteras samtliga uppkomna kostnader köparen. Vi förbehåller oss rätten att avgöra vilken åtgärd som görs för reklamationen (ny vara, häva köpet, erbjuda rabatt, reparera eller ersätta för reparation)

Garantier gäller följande respektive produkts och leverantörs villkor vilket framgår av produktbeskrivningen i fråga.

Personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss godkänner du att vi lagrar och använder era uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot er. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Varukorg